Uvod
Od početka pandemije i masovnih zatvaranja, hoteli širom sveta oprezno rade na operacionalizaciji i prilagođavanju svoje ponude u tzv. Kovid eri. Jedan od ključnih aspekata na tom putu su sigurnosni protokoli koji postaju obavezni ako akteri u ugostiteljstvu žele da ostanu u trci za kompetitivnom ponudom.
Travelport izveštaj – Trenutno stanje na tržištu
U elektronskoj knjizi Hotel Revenue: A Recovery Guide For Travel Agencies (Prihodi u industriji hotelijera: Vodič kroz proces oporavka turističkih agencija) analize koje je sprovela platforma Travelport pokazuju da su turisti ohrabreni oslabljenim merama i sve više imaju mogućnost da putuju. Takođe, analize pokazuju da su turisti i dalje zainteresovani za boravak u hotelima, ali pod novim uslovima – da smeštajni objekat strogo poštuje sanitarne i sigurnosne mere.
Rezultati istraživanja koje je sproveo Travelport se neznatno razlikuju od sličnog istraživanja Svetskog saveta za putovanja i turizam (WTTC) koje možete da pogledate OVDE. Travelport izveštava da je 72% turista spremno da putuje, ali samo u hotele i smeštaje koji su prošli sanitarnu i sigurnosnu kontrolu institucija koje imaju kredibilitet na nivou celokupne industrije. Stoga su hoteli širom sveta započeli sa brendiranjem njihovih jedinstvenih protokola koji referiraju na gore spomenute mere.
Turisti i dalje žele hotele
Prethodno, turističke agencije su posmatrale rezervacije hotela u svetlu sastavnog dela ponude avio industrije. Međutim, u svetlu novonastale situacije, gde sve veći broj turista posećuje obližnje destinacije, hoteli su postali nezavisni element jednačine.
Zajedno sa hotelima, skočila je i potražnja za uslugama turističkih agencija. U izveštaju Travelporta, sve veći broj turista traži usluge i savetovanja od strane agencija, nego što je to bio slučaj pre početka pandemije. Interesantno je da su čak i mladi turisti (18-38 godina) izrazili želju da prilikom budućih planiranja putovanja kontaktiraju turističke agente.
Digitalizacija ponude
Jedan od ključnih elemenata usluge u turizmu u post-Kovid dobu predstavlja i digitalizacija sadržaja i ponude, jer turisti žele da izbegnu fizički kontakt, te su u potrazi za: virtualnim menijem u restoranu, onlajn rezervacijom konferencijskog prostora, čak i aplikacija koje bi zamenile recepcionere. S obzirom na to da je prvo bilo pogođeno krizom, sve oči su uperene na azijsko tržište, odakle se očekuje i crpi inspiracija novih trendova.
Nekoliko smernica kako da povećate prihodovanje u poslovanju hotela
- Pružite jasne informacije o sanitarnim i bezbednosnim procedurama i uslugama koje postoje u vašem hotelu, poput: poštovanja distance, regulativa i zakona koje vaša zemlja donosi. Takođe je neophodno neprestano prilagođavanje usluga shodno novim merama.
- Klijenti će sve više tražiti raznolikiju ponudu, tako da profesionalci u oblasti turizma moraju biti spremni na ovakvu vrstu stroge segmentacije i jedinstvenih zahteva.
- Dinamične cene, uključujući posebne ponude, popuste i dodatne elemente usluge, pomoći će vam da privučete nove kupce, dok će vam postojanje GDS sistema (globalnih distribucionih sistema) pomoći da optimizujete cene i napravite bazu podataka klijenata.
- GDS je takođe važan u procesu oporavka industrije, jer predstavlja platformu posredstvom koje kruži veliki broj informacija, važnih u procesu deljenja podataka, kreiranja novih alatki kao i partnerstava.
- U digitalnom dobu, tržište se sve više oslanja na vizualne aspekte ponude, tako da će interaktivni sadržaj kao i pojačani grafički utisak predstavljene ponude u kombinaciji sa mapama povećavati šanse da se turisti odluče baš za vašu uslugu.
- Poslednje i uvek važno je jak digitalni marketing sa izraženom personalizacijom sadržaja, koja će vašu ponudu jasno odvojiti od konkurencije.
Tekst je preuzet sa portala Skift i u celosti dostupan na engleskom jeziku – Hotel Revenue: A Recovery Guide for Travel Agencies