Destinacije širom sveta su primile 956 miliona međunarodnih turista između januara i septembra 2016. godine, prema najnovjem Svetskom turističkom barometru Svetske turističke organizacije Ujedinjenih nacija. To je 34 miliona vise nego u istom periodu 2015. godine, što je porast od 4%.
Potražnja za međunarodnim turizmom je bila snažna u prvih devet meseci 2016. godine, iako je rasla nešto umerenjijim tempom. Nakon jakog početka godine, rast se usporio u drugoj četvrtini 2016, pa ponovo ubrzao u trećoj četvrtini godine. Dok su izveštaji iz većine destinacija ohrabrujući, neke se i dalje muče sa negativnim događajima, bilo u njihovoj zemlji ili u regionu.
Regionalni rezultati
U Evropi su međunarodni dolasci porasli za 2% između januara i septembra 2016. godine, sa solidnim rastom u većini destinacija. Ipak, dvocifreni rast u većim destinacijama, poput Španije, Mađarske, Portugala i Irske je bio praćen slabim rezultatima u Francuskoj, Belgiji i Turskoj. Kao posledica toga, Severna Evropa je porasla za 6% a Centralna i Istočna Evropa za 5%, dok su rezultati bili slabiji u Zapadnoj Evropi (-1%) i u Južnoj mediteranskoj Evropi (+0%).
Snažna potražnja za odlazna putovanja
Velika većina vodećih izvornih tržišta u svetu je zabeležila povećanje u rashodima međunarodnog turizma tokom prvih tri do devet meseci 2016. godine.
Među prvih pet izvornih tržišta, Kina, glavno izvorno tržište na sveti, nastavlja da predvodi potražnju, beležeći dvocifren rast u potrošnji (+19%). Takođe, veliki rezultati dolaze iz SAD (+9%), koji imaju koristi od mnogih destinacija u Severnoj i Južnoj Americi i sire. Nemačka je zabeležila rast od 5% u rashodima, UK 10% a Francuska 3% rasta.
U ostalih top deset, potrošnja na turizam je značajno porasla u Australiji i u Republici Koreji (u obe +9%), a umereno u Italiji (+3%). Nasuprot tome, potrošnja iz Rusije je opala za 37%, a iz Kanade svega 2%.
Osim prvih deset, osam drugih tržišta je zabeležilo dovcifren porast: Egipat (+38%), Argentina (+27%), Španija (+19%), Indija (+16%), Tajland (+15%), Ukrajina (+15%), Irska (+12%) i Norveška (+11%).
Izvor: Svetska turistička organizacija