Iza nas je još jedan Međunarodni beogradski sajam turizma koji je ove godine obeležio jubilarno 40. izdanje i svojim sadržajem i programom bio podjednako privlačan za poslovne posetioce ali i najširu publiku koja voli putovanja.
Na Sajmu turizma u Beogradu, od 22. do 25. februara pod sloganom „Odmor te čeka!“, brojni izlagači promovisali su najnovije trendove, programe za predstojeću letnju sezonu, dešavanja u domaćoj i svetskoj turističkoj industriji. U punom sjaju predstavile su se značajnije turističke agencije, savezi i organizacije, hoteli, turistički centri, avio kompanije i međunarodni turoperatori.
Zemlja partner Sajma je bila Grčka, jedna od omiljenih destinacija domaćih turista. Predstavili su se i Egipat, BJR Makedonija, Crna Gora, Hrvatska, Turska, Slovenija, Bugarska, Indija, Tunis, Mađarska, Nemačka, Ruska federacija… Prvi put svoje turističke potencijale kod nas prezentovali su Južnoafrička Republika, Palestina, Kamerun i Maroko.
Beogradski sajam objedinio je sve grane turističke privrede, pa su se uz Sajam turizma istovremeno odvijale još tri manifestacije: 9. Međunarodni sajam vina, 14. Međunarodni sajam hotelsko ugostiteljske opreme HORECA i 14. Sajam suvenira „Posetite Srbiju“.
Ova najznačajnija turistička manifestacija u zemlji i jugoistočnoj Evropi, u brojkama za 2018. godinu izgleda ovako: na izložbenom prostoru koji obuhvata 31.000 m2 bilo je 1200 izlagača iz 55 zemalja, a ukupan broj posetilaca je dosegao 70.000 ljudi.
Lepote Srbije na jednom mestu
Turizam je jedna od najuspešnijih grana naše privrede i ovo je bila idealna prilika da se na jednom mestu predstave sve domaće destinacije, znamenitosti i lepote Srbije, naše planine, banje, jezera, gradovi, istorija, kultura i hrana. Na štandovima domaćih izlagača mogle su se naći ponude za svačiji ukus, mesta za miran porodični odmor, zabavu, zdravstveni oporavak, sport i rekreaciju, u hotelima različitih kategorija, odmaralištima kao i privatnom smeštaju. Korišćenjem najnovije tehnologije, uz intersantne prezentacije, promocije i ukusne degustacije, na atraktivan način najavljeni su predstojeći festivali, manifestacije i važni događaji.
Bogata turistička ponuda Zlatibora
Na zajedničkom štandu Turističke organizacije Zlatibora, čajetinskog JP Gold gondola i Opštine Čajetina predstavljena je raznovrsna ponuda Zlatibora. U fokusu prezentacije je bio aktivni odmor i sportski turizam.
Posetioci su bili u prilici da se u VR (virtual reality) kutku na trenutak nađu na ovoj našoj najposećenijoj planini i uživaju u skijanju i pogledu na Tornik, ali i da se voze trasom buduće gondole koja će povezivati centar Zlatibora sa najvišim vrhom. Članovi Udruženja somelijera pripremali su neobične koktele koristeći kao glavne sastojke upravo specijalitete zlatiborskog kraja. Pošto Zlatibor najčešće posećuju porodice sa decom, jedna od interesantnijih ponuda za letnju sezonu biće zabavni parkovi – Avantura park i Dino park.
Aktivnosti VTC na sajmu
U četiri sajamska dana predstavnici našeg VTC tima obavili su brojne sastanke sa domaćim i inostranim partnerima i dogovorili buduću saradnju. Obnovili smo kontakt s PR agencijom iz Holandije, obavili konstruktivne razgovore sa ljudima iz TO Zlatibor i TO Vojvodina, HORES-om i brojnim predstavnicima medija i travel blogerima. Takodje smo učestvovali u kreiranju nastupa firme Redesign, koja se predstavila na štandu TO Beograda, a poznata je po projektima koji na savremen način promovišu srpske tradicionalne proizvode kao što su Rakia Bar, Rakia Fest, Rakija tura, BG Čoko mapa…
Dali smo svoj kreativni doprinos u predstavljanju jedisntvene manifestacije Beogradski noćni market, nastaloj u saradnji sa JKP „Gradske pijace”, kao i dešavanjima poput Rakija Festa i novih manifestacija koje su u pripremi Belgrade Bar Show i Serbika. Koordinirali smo izradu video prezentacije, prikazane na štandu TOB-a, komapnije BS tours koja organizuje razgledanje Beograda otvorenim autobusom i brodom.
CNN je preporučio Srbiju kao jednu od deset destinacija koja se mora posetiti ove godine, dok nas je Njujork Tajms svrstao među 52 mesta koje treba videti u 2018. godini. Mi to odavno znamo i radimo na tome da Srbija postane nezaobilazna tačka na turističkoj mapi sveta.
Ukoliko želite da nam se pridružite u toj misiji i budete deo naše uspešne priče za sva dodatna pitaja i predloge za saradnju možete nas kontaktirati na veselinov@vtc.rs