Želimo jednu milijardu korisnika tehnologije virtualne realnosti.
Mark Cukerberg, CEO Facebook i vlasnik VR platforme Oculus
U ovom tekstu ćete saznati više o istorijatu VR tehnologije, zašto i kako ispričati priču i tako animirati i upravljati posetiocima, kako pridobiti pažnju menedžera velikih turoperatora i agencija, kako produžiti boravak turista na destinaciji, kao i odnos između VR-a i COVID-19 pandemije
Često se događa da na pitanje da li znaju šta je to VR tehnologija ljudi odgovaraju potvrdno. Kažu da su videli na TV-u, kažu – Znam, znam… Odlično je to. Međutim, da li stvarno znamo šta je to?
Da li ste nekada stavili VR naočare i slušalice i uronili u dubine okena, dok su oko vas plivali delfini i druga egzotična bića, ili ste se našli u svemiru, osetili tišinu i tamu koja vas okružuje ili ste jednostavno bili na plaži najlepšeg rajskog ostrva, pili koktel, čuli talase i muziku ukulelea.
I to je to, to je VR tehnologija!
Uz 360VR video najatraktivnije turističke destinacije biće Vam na dohvat ruke
Mogućnost da u treptaju oka putujete kroz prostor i vreme. Napredne tehnologije, koje su nekada bile rezervisane za naučno-fantastične filmove i video igre, danas se koriste kao moćni marketinški alati u promociji destinacija, hotela, restorana, kongresnih sala, seoskih domaćinstava, parkova prirode i egzotičnih mesta za organizaciju događaja.
Progresivan napredak tehnologije koji prati i znatno smanjenje troškova upotrebe, razlog su zašto sve više aktera iz različitih industrija integriše VR u svoje dugoročne marketing strategije.
Interesatno je da su preteče ovog uređaja naparavljene u Engleskoj.
Ser Čarls Vitstoun je 1837. godine izumeo uređaj koji je postao prototip savremenih naočara za virtuelnu stvarnost.
Neosporno je da se tehnologija drastično promenila, ali princip je i dalje isti. Od 19. veka oblici VR tehnologije su prošli kroz razne eksperimente i faze razvoja. Pojedina rešenja su našla primenu, a neke stvari nisu trajale dugo. VR istorija, kakvu sada znamo, faktički je počela 2012. godine ranim, prototipom VR naočara pod nazivom Oculus.
Trend rasta korisnika tehnologije virtualne realnosti
Kao što smo i napisali, 360VR video prezentacija je pogodna za snimanje hotela, restorana, kafea, kongresnih kapaciteta, turističkih ambijentalnih celina, parkova prirode, arheoloških nalazišta, muzeja i dr.
Osim najsavremenije tehnologije, pripreme lokacija za snimanje (nije moguće sakriti ni najsitniji detalj u prostoru oko vas), snimanja koje može da traje i nekoliko dana jer su neophodni dobri vremenski uslovi, procesa koji ima preko 100 operacija, pisanja kreativnih tekstova i snimanja audio sadržaja, posao produkcije 360VR videa zahteva i dobru analizu trenutnog stanja, ciljnih grupa, raspoloživih turističkih proizvoda i drugih turističkih pokazatelja. Na taj način ćete dobiti odgovore zašto i kako ispričati priču i na taj način animirati i upravljati posetiocima.
Poslednji trend u svetu 360VR videa su kombinovani video materijali koji prikazuju integralni turistički proizvod i predstavljaju potpuno inovativan način komuniciranja sa potencijalnim posetiocima.
Materijali u velikoj meri doprinose kreiranju pozitivnog iskustva u pripremi za posetu određenje destinacije, a takođe su veoma uspešni kao marketinški model upravljanja posetiocima koji se već nalaze na destinaciji.
Poslednji trend u svetu 360VR videa su kombinovani video materijali koji prikazuju integralni turistički proizvod i predstavljaju potpuno inovativan način komuniciranja sa potencijalnim posetiocima.
Materijali u velikoj meri doprinose kreiranju pozitivnog iskustva u pripremi za posetu određene destinacije, a takođe su veoma uspešni kao marketinški model upravljanja posetiocima koji se već nalaze na destinaciji.
Odaberite bilo koji od četiri 360VR videa i doživite turističku ponudu:
Ptuj, Slovenija
Dolina Traskau, Alba Julija, Rumunija
Feliks Romulijana (Zaječar), Srbija
Ohrid, Severna Makedonija
Interpretacija u turističkim informativnim i vizitorskim centrima i hotelima, upotpunjena je ovim materijalom i otvara mogućnost produženja boravka na destinaciji, naročito kad je reč o izletima u prirodi sa proizvodima aktivnog i ruralnog turizma koji su danas najtraženiji.
Pandemija i VR
Takođe, 360VR video materijal odličan je instrument promocije naročito u doba pandemije izazvane COVID-19, jer omogućava posetiocima da osete deo atmosfete i strpljivo sačekaju dan putovanja. Ujedno, odličan su dokaz da smeštajni kapaciteti, restorani i bilo koja druga vrsta usluge prate propisane higijenske mere.
Zahvaljujući i društvenim mrežama i njegovim pozicioniranjem na YouTube kanalu koji je dostupan svima, VR sadržaj vrlo brzo postaje viralan i ima veliki broj pregleda. Ovakav materijal utiče i na ukupan brend destinacije kao prestižan instrument komunikacije subjekata zaduženih za strateško i operativno upravljanje kao što su ministarstva turizma, turstičke organizacije, agencije, hoteli i restorani, transportne kompanije i dr.
Kako doći do turoperatora i turističkih agencija?
Naročito je važan element koji se odnosi na kanale distribucije i prodaju gotovih aranžmana i programa putem direktnog marketinga slanjem izbrendiranih cardboard VR naočara predstavnicima turističke privrede – agencijama, turoperatorima i medijima. Ovaj način promocije ubrzava i smanjuje troškove posete destinacije, a takođe je pogodan za turističke sajmove i druge događaje kao inovativan način promocije koji izaziva pažnju posetilaca.