Turistička organizacija Srbije (TOS) sprovela je istraživanje o stavovima i ponašanju domaćih turista koji su tokom 2020-e proveli odmor u Srbiji, u cilju analize njihovih planova za predstojeću sezonu. Iako su zbog pandemije putovanja bila u drugom planu, prema izjavi direktorke TOS-a Marije Labović, istraživanje je pokazalo ohrabrujuće podatke, jer 62,5% turista planira da ponovo odmara u Srbiji, dok 14,8% ispitanika planira da letuje i u Srbiji i u inostranstvu.
U protekloj sezoni su posebno uspešne u porastu broja noćenja postigle destinacije Mokra Gora (porast od 40 posto), Palić za 30 odsto više, Stara Planina 29% i Sokobanja sa 19%. Najviše ostvarenih noćenja je imala Vrnjačka Banja, a slede Sokobanja, Kopaonik, Divčibare, Tara i Vrdnik. Međutim, statistika je takođe prikazala i pojedine zamerke, stvari koje bi trebalo poboljšati u predstojećoj sezoni. Od ukupnog broja ispitanika, deo od 4,2% je kao kritiku navelo neljubaznost osoblja i gužve na destinaciji, obe najverovatnije prouzrokovane nepredvidivom prirodom pandemije. U tom smislu, bez obzira na ohrabrujuće podatke, TOS će i dalje insistirati na na bezbednom putovanju, očuvanju prirode, održavanju fizičke distance, nošenju maski i poštovanju epidemioloških mera tokom turističke posete, istakla je direktorka ove institucije Marija Labović.
Biciklistički turizam, hajking, banjski ili kulturni turizam, istraživanje je pokazalo da su građani zainteresovani da ponovo provedu leto u svojoj zemlji, destinacijama u Srbiji koje karakterišu prirodne lepote i mogućnost boravka na otvorenom (foto: Branko Jovanović)
Da podsetimo, nedavno je posredstvom virtualne radionice, Turistička organizacija Srbije predstavila i Strategijski marketing plan turizma Republike Srbije, koji je usvojen od strane Vlade Republike Srbije sve do 2025. godine. U skladu sa prethodno navedenim uspešnim rezultatima od prošle godine, trebalo bi napomenuti da su sve odgovarajuće promotivne i marketinške aktivnosti u ovom dokumentu podeljene u dve faze: prva je faza oporavka, do kraja 2022. godine, u kojoj se promocija usmerava prvenstveno ka domaćem tržištu i tržištu zemalja u okruženju, a druga faza je posvećena razdoblju intenzivnije promocije na ostalim evropskim kao i vanevropskim tržištima, kao što su Kina i SAD. Ako ste zainteresovani da u celostu pročitate dokument, to možete učiniti klikom na Strategijski marketing plan turizma Republike Srbije.
Sudeći po vestima iz TOS-a, očekuje nas još jedna sezona tokom koje možemo da ostvarimo dobre rezultate, posebno ako se oslonimo na saradnju i ljubaznost, kao osnovne činioce građenja uspešnog turističkog proizvoda. Takođe, trebalo bi izdvojiti vreme i pročitati Strategijski marketing plan, kako bismo bili upoznati sa generalnom tendencijom razvoja naše zemlje i uskladili naša poslovanja sa širom slikom.