U saradnji sa insight Out, Dunavskim centrom za kompetenciju i Interactive Soulutions, VTC je 25.02.2021. godine održao vebinar na temu „Ruralni i kulturni turizam u Srbiji, Crnoj Gori i Hrvatskoj“. Vebinaru je prisustvovalo preko četrdeset i pet učesnika, predstavnika nacionalnih i regionalnih turističkih organizacija, nevladinih organizacija i predstavnika privatnog sektora iz oblasti turizma.
Kao osnova vebinara korišćena je studija iz 2020. godine čiji je autor konsultant za istraživanje tržišta i analizu podataka Nikola Kovačević iz agencije Insight Out. Tokom vebinara, Nikola Kovačević je predstavio studiju, analizu 514 ispitanika, važan uvid u stavove, razmišljanja i trendove koji su u vezi sa percepcijom destinacija Srbije, Hrvatske i Crne Gore od strane domaćih i inostranih turista. Jedan od osnovnih zaključaka tokom prezentacije bio je značaj kulturnog i ruralnog turizma u ove tri zemlje, koji bi u kombinaciji sa gastronomskom ponudom i aktivnim odmorom predstavljao mamac za inostrane turiste u toku predstojeće sezone. Studiju možete preuzeti sa ovog LINKA.
Vebinar o kulturnom i ruralnom turizmu u Srbiji, Crnoj Gori i Hrvatskoj okupio je preko četrdeset i pet učesnika, predstavnika nacionalnih i regionalnih turističkih organizacija, nevladinih organizacija i predstavnika privatnog sektora iz oblasti turizma
U sledećem delu vebinara, redovni profesor na Ekonomskom fakultetu u Beogradu i član naučnog komiteta kulturne rute „Put rimskih careva i dunavska vinska ruta“ Goran Petković, govorio je na temu „Nove normalnosti i kulturnog turizma“. Osim objašnjenja pojma „nova normalnost“ i kultura 2.0, profesor Petković je istakao značaj i potencijal regionalne međunarodne rute „Put rimskih careva i dunavska vinska ruta“, posebno u svetlu novonastale situacije izazvane pandemijom. Stoga je tim VTC-a za novo izdanje njuzletera takođe pripremio i INTERVJU sa profesorom Petkovićem u kojem smo dodatno razgovarali o ovoj temi.
Vebinar su takođe obeležila i iskustva kolega iz regiona, te su o izazovima prošlogodišnje sezone govorili direktorka Turističke organizacije Tivta Danica Bajević, direktor Turističke organizacije Zapadne Srbije Miroslav Rađen i Cristina Vojić Krajcar iz Turističke zajednice Istarske županije, kao i nacionalna koordinatorka Evropskog udruženja za interpretaciju baštine Manuela Hrvatin. Posebno je predavanje Manuele Hrvatin skrenulo pažnju učesnika, jer je fokus njenog izlaganja bio na važnosti interpretacije u kulturnom turizmu koja u kombinaciji sa role play principima i izrazitom kostimografijom omogućava turistima nezaboravno iskustvo. Na primeru projekta Istarske županije Istra Inspirit, kojim rukovodi Manuela Hrvatin, prikazani su glavni principi doživljajnog turizma koji obogaćuje kulturno-turističku ponudu oživljavanjem istorijskih događaja na autentičnim lokacijama, kroz uprizorene istarske legende i mitove.
U poslednjem segmentu vebinara, direktor VTC-a i turistički ekspert Dejan Veselinov, govorio je o kulturnim rutama kao modelu prekograničnog povezivajanja, sinergično spajajući prethodno iznete zaključke vebinara. U ovoj prezentaciji, primer kulturne rute „Put rimskih careva i dunavska vinska ruta“, korišćen je kao jak poligon za saradnju, atraktivan proizvod za turističke agencije koje posebno u doba pandemije moraju da prilagode svoj princip poslovanja promenjenim zahtevima ciljnih grupa, koje sve više postaju individualne. Takođe, Dejan Veselinov je istakao i važnost kulturne interpretacije, ističući virtuelnu realnost kao najmoderniji i najzahvalniji oblik interpretacije kulturnog nasleđa a ujedno i prezentacije turističke ponude.
U zaključku vebinara istaknuto je da regionalna ponuda Srbije, Crne Gore i Hrvatske, zapravo predstavlja sinergičnu ponudu koja u krizi prouzrokovanoj pandemijom može predstavljati priliku na međunarodnom tržištu. Uz dobro planiranu komunikaciju, isticanje USP-a u destinacijama kao što su kultura, gastronomija i aktivnosti u prirodi, kao i korišćenjem različitih tehnika storytelling-a i digitalne prezentacije (virtuelna realnost), turističke agencije imaju priliku da formiraju jedinstvenu ponudu na tržištu, za koju je studija o ruralnom i kulturnom turizmu konsultanta Nikole Kovačevića već pokazala da postoji izrazito interesovanje kod inostranih turista.