Iako su u poslednje vreme Instagram reel-ovi postali jedan od najefikasnijih načina promocije turističke ponude, posebno jer omogućavaju da gotovo besplatno napravite promotivni video sadržaj visokog kvaliteta, ovom prilikom bismo želeli da ukažemo na pet načina uz pomoć kojih ćete povećati vidljivost svoje turističke ponude, koristeći jednostavne alate koje nudi jedna druga opcija – dobra, stara Instagram priča.
1. Link do sajta
Nekada je bilo neophodno da imate preko 10.000 pratilaca kako bi opcija preusmeravanja korisnika sa Instagrama do vašeg sajta bila omogućena. Danas jednostavno možete ubaciti link do vaše ponude koje će posetioca vašeg Instagram profila odvesti do zvanične ponude na vašem sajtu. Uslikajte ili snimite vašu ponudu, podignite je na Instagram priču, a zatim iz gornjeg menija (nalepnica sa smeškom zvana FEATURED) odaberite opciju LINK. Ubacite link do ponude i turisti će jednim klikom saznati više informacija o proizvodu koji im je očigledno skrenuo pažnju.
2. Spomenite partnere i ostale turističke aktere u lokalu
Posebno u situacijama kada je vaša ponuda deo šire ponude destinacije, budite sigurni da u svojoj Instagram priči spomenete različite partnere iz lokala. Možda su to restorani, vinarije, agencije ili javne institucije koje vam pomažu u svakodnevnom radu, ali ih svakako spomenite (mention-ujte) jednostavnim ukucavanjem njihovog korisničkog imena, nakon što ubacite komandu @. Lokalni partneri biti obavešteni da su spomenuti u vašoj priči, te će imati mogućnost da je podele na svom kanalu. Na taj način, svi partneri u lancu dolaze do mnogo veće vidljivosti, odnosno turista koji će takođe biti zainteresovani za ponudu.
3. Preporuke ljudi koji žive u destinaciji – Kako oni provode vreme? Koje atrakcije posećuju?
Turiste iz inostranstva posebno zanima da čuju priče i ugao gledanja ljudi koji su poreklom iz destinacije koju planiraju da posete. Ako je moguće, snimite ljude iz lokala, prijatelje ili redovne goste, neka ispričaju neku zanimljivu priču koja ih vezuje za određeni segment destinacije ili preporuče mesta na kojima vole da provode vreme. Osim regularnih prirodnih ili gradskih znamenitosti, zanimljivo je čuti priče o manje poznatim mestima odnosno atrakcijama. Na taj način će turisti biti dodatno motivisani da dožive destinaciju na drugačiji način. Ovakav vid promocije je posebno zanimljiv u situacijama kada turista prvi put posećuje kulturu koja je po svojim osnovnim svojstvima drugačija od one iz koje on sam proističe. Nešto što je nama deo svakodnevice, drugima može stvoriti nezaboravna sećanja. Po mogućstvu, ovakva svedočanstva (testimonial-e) dobro je snimiti na engleskom jeziku.
4. Šta se dešava „iza scene“?
Sve što potpada pod svakodnevne aktivnosti koje omogućavaju uspešno funkcionisanje vaše ponude (destinacije) dobro je podeliti sa turistima. Ako se bavite gastronomijom, podelite snimak pripremanja jednog od vaših specijaliteta, na koji način grožđe iz vinograda postaje vrhunski proizvod u boci, kako izgledaju ekološke akcije u vašoj sredini ili na koji način nastaju suveniri koje turisti mogu da kupe u vašem info centru. Bilo kakav dokaz veće posvećenosti ili autentičnosti uvek motiviše turiste da se odluče baš za vašu ponudu.
5. Kvizovi i različite vrste takmičenja
Napravite kratak kviz koji će turistima pružiti mogućnost da istovremeno testiraju svoje znanje i nauče nešto novo o vašoj destinaciji. Takođe, pozovite ih da sa vama podele fotografije iz destinacije, uz napomenu da će najlepši sadržaj biti nagrađen konkretnim paketima / aktivnostima. Na taj način korisnici ne samo što postaju promoteri vaše destinacije, već zaista dobijaju priliku da budu nagrađeni za svoj trud. Kvizove lako možete napraviti korišćenjem opcije iz gornjeg menija. Alatka se nalazi odmah pored dugmeta LINK.
A sve to biva još lepše ako se dotera pomoću (besplatnih) Canva šablona… ✨