Nastavljajući tamo gde je stao najuspešniji Sajam turizma 2020., održan neposredno pre početka svetske zdravstvene krize, ovogodišnji 43. Međunarodni beogradski sajam turizma bio je prvi veliki turistički događaj u regionu i pokazao da je turizam adaptibilna industrija, a Sajam sa iskorakom koji je napravio u organizaciji, od izuzetnog značaja za regionalno i međunarodno povezivanje kojim se mogu prevazići aktuelni izazovi.
U istom terminu održale su se i dve srodne i takođe tradicionalne manifestacije – 17. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 12. Međunarodni sajam vina BEOWINE (25 – 26. mart).
Sajam turizma i prateće manifestacije ove godine obišlo je 32.115 posetilaca.
Već prvi dan Sajma turizma pokazao je veliko interesovanje posetilaca za celokupni sajamski doživljaj, koji ovaj događaj donosi, uz tradicionalnu zainteresovanost za turistička putovanja, first minute ponudu i aranžmane koje su agencije i tur-operatori spremili specijalno za sajamske posetioce. O ekskluzivnim sajamskim cenama, paketima sa pogodnostima i svim aktuelnostima i uslovima za putovanja već tokom prvog dana sajma informacije je tražilo čak 7.833 posetilaca.
Tokom prva dva dana sajma turizma, koji su već po pravilu rezervisani za privredu, poslovne kontakte i medije, sajam su posetili mnogobrojni gosti iz inostranstva i zemlje, kao i veliki broj medija i stranih izveštača.
Izrazito veliko interesovanje vladalo je za ponude u vezi sa domaćim turizmom, za turističke kapacitete i destinacije u Srbiji, a Srbija je bila i najveća inspiracija ovogodišnjeg Sajma turizma.
Govoreći o aktuelnom trenutku u srpskoj turističkoj privredi na svečanom otvaranju manifestacije, ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija u Vladi Republike Srbije Tatjana Matić ukazala je na činjenicu da je Srbija, „uprkos globalnim izazovima, kada svet nije ni stabilan ni miran, i dalje na uzlaznoj liniji ne samo oporavka već i daljeg razvoja“.
Slogan ovogodišnjeg Sajma turizma „Između planina i mora“ najbolje je ispratio trend ljubitelja putovanja koji pokazuje da je, pored tradicionalno aktuelnih morskih destinacija, turizam poslednjih godina upotpunjen željom ljudi da uživaju i u planinskom turizmu, prirodi, čistom vazduhu i brojnim kulturnim, gastronomskim i aktivnim turama. Uz ekskluzivne sajamske cene, first minute ponude i pakete sa mnoštvom pogodnosti, na sajmu su se promovisale najrazličitije mogućnosti izbora: porodična putovanja, daleke i egzotične destinacije, putovanja za mlade, city break, odmor i oporavak u banjama, spa vikendi na planinama, eko i aktivni turizam, kongresna dešavanja…
Sajmu turizma prisustvovalo je preko 400 učesnika iz više od 25 zemalja širom sveta: Grčka, Turska, Crna Gora, Tunis, Egipat, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Severna Makedonija, Rumunija, Mađarska, Slovačka, a pojedinačno su nastupili izlagači iz Albanije, Hrvatske i Slovenije.
Po prvi put ove godine posetiocima su ekskluzivno predstavljene četiri nove, i u svetskim okvirima, vrhunske destinacije: egzotična Malezija, bajkoviti Maldivi, Demokratska Republika Sao Tome i Principe, koju čine dva ostrva u Gvinejskom zalivu u centralnoj Africi, kao i Angola, izvrsna destinacija za ljubitelje dugih peščanih plaža.
Pored izuzetnih učesnika i gostiju iz celog sveta, preko 40 domaćih tur-operatora učestvovalo je na Sajmu turizma.
Turistička organizacija Srbije predstavila je novi brend Srbije kao turističke destinacije – „Srbija. Doživi!“, koji je rađen u saradnji sa nacionalnom platformom „Srbija stvara“, a četiri dana sajma bila su početak nastupa pod novim brendom.
U hali 4 izlagali su TOS, TOB i preko 100 turističkih organizacija gradova i opština sa ponudom banja, planina i destinacija u Srbiji.
Na sajmu su prikazane sve novine koje su urađene u prethodnom periodu kako bismo unapredili naše turističke potencijale i prilagodili ih zahtevima gostiju i turista u novonastaloj situaciji.
Jedan od takvih vidova inovativne promocije turizma i unapređenja interpretacije kulturne baštine posetioci su mogli da dožive na štandu Dunavskog centra za kompetenciju u Hali 1a, gde su pod sloganom „Upoznajte Rimljane (Meet the Romans)“ turističke destinacije kulturne rute „Put rimskih careva i dunavski put vina“ prezentovane u tehnologiji 360VR. U saradnji sa firmom „Interactive Solutions“ DCC je proizveo preko 40 vrhunskih 360VR videa koji su posetiocima posredstvom VR naočara omogućili virtualno putovanje do destinacija u regionu Jadrana i Dunava, gradova i vinskih regiona karakterističnih po svom jedinstvenom istorijskom nasleđu iz perioda Starog Rima, kao i prirodnim atrakcijama koje oduzimaju dah, poput Skadarskog jezera, podnožja planine Traskau ili kanjona reke Matke. Posetioci su na štandu imali prilike da saznaju više informacija o YouTube kanalu Romans, Wine, Danube, a nakon zapraćivanja kanala, na poklon su deljene i cardboard VR naočare.
Posetioci štanda „Upoznajte Rimljane (Meet the Romans) uživali su u virtualnom putovanju kulturnom rutom „Put rimskih careva i dunavska vinska ruta“ – 360VR videima vrhunskog kvaliteta
Sajam turizma bio je, kao što i dolikuje, sajam susreta. Organizovanjem okruglog stola sa predstavnicima lokalnih turističkih organizacija, TOS je kao domaćin na galeriji svog štanda u hali 4 inicirao zajedničke promotivne aktivnosti na domaćem tržištu i tržištima regiona. Sajamski okrugli sto se pokazao kao najbolje mesto za razmenu mišljenja i pravljenje planova za predstojeće periode.
Na štandu Turističke organizacije Beograda predstavljena je nova promotivna kampanja za 2022. godinu i premijerno prikazana serija novih turističkih filmova o Beogradu, koji na jedinstven način ističu najznačajnije turističke atrakcije našeg grada, kulturu, istoriju i načinu života.
Sekretarijat za privredu i turizam AP Vojvodine je na štandu u hali 1 organizovao celodnevne prezentacije vojvođanskih znamenitosti, fruškogorskih manastira i negovanja bogatstva različitosti, multikulturalnosti, posebno u oblasti digitalne poljoprivrede, IT sektora, ali i Vojvodine kao turističke regije kojoj se ljudi rado vraćaju. Jedna od zapaženih novina bila je i najava nove, prve međunarodne hibridne manifestacije rekreativnog e – biciklizma u Srbiji – Tour De Fruška, koja će doprineti još boljem pozicioniranju Fruške Gore na turističkom tržištu.
Turistička organizacija Vojvodine je kampanjom Vojvođanski ručak privukla veliku pažnju posetilaca
I ove godine na Sajmu turizma Beogradski sajam je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva realizovao B2B poslovni program, a na izuzetno aktivnoj B2B platformi evidentirano je 4500 pregleda i zakazano više od 370 poslovnih sastanaka u specijalno dizajniranom prostoru B2B Meeting room-u, u hali 1. Veliki broj sastanaka održao se i na štandovima izlagača.
Oko 50 velikih kupaca i predstavnika medija iz inostranstva, koje je organizovano doveo Beogradski sajam u cilju unapređenje poslovnih aranžmana, posetilo je Sajam turizma. Kupci su došli iz Turske, Mađarske, Švajcarske, Ujedinjenih Emirata, Severne Makedonije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Rumunije, Slovenije, Italije, Grčke, Crne Gore, Albanije i dr.
Tokom Sajma turizma Beograd je ponudio put oko sveta za 4 dana, a prestonica je bila turistički centar regiona.
Akreditovano je oko 700 novinara iz dvadesetak zemalja (Austrija, Nemačka, Turska, Kina, Slovačka, Rusija, Bugarska, Rumunija, Grčka, Hrvatska, Crna Gora, Severna Makedonija, Italija, Rumunija, Bosna i Hercegovina, Mađarska…).
Gosti i učesnici Sajma turizma čestitali su Beogradskom sajmu veliki jubilej – 85 godina postojanja i ocenili da je ovogodišnja manifestacija uspešno organizovana, sa velikim brojem učesnika iz celog sveta u veoma složenim i teškim uslovima poslovanja turističko-ugostiteljske industrije.
Do Sajma turizma 2023. ostajemo na putu „Između planina i mora“.
Veselinov Tourism Consulting je imao čast da ponovo bude profesionalno angažovan od strane Beogradskog sajma na poslovima PR-a, kreiranja i realizacije B2B aktivnosti na sajmu. Ponosni smo što smo i ove godine, kao i tokom prethodna dva izdanja sajma, učestvovali u razvoju programa najvećeg regionalnog turističkog događaja!