Uvod
Virtuelni događaji su još uvek jedina opcija uz pomoć koje kompanije imaju mogućnost kontinuirane organizacije sastanaka. Pandemija je kompanije uhvatila nespremne. U početku, mali broj firmi je bio spreman da zameni sastanke licem u lice sa digitalnim događajima. Kako je vreme prolazilo, virtuelni događaji su postali jedini način održavanja redovne komunikacije.
Trenutna tema u ovoj oblasti je u vezi sa ozbiljnom diskusijom potpunog prenosa sastanaka sa hibridnih događaja u sferu virtuelnog, posebno kada je reč o velikim geografskim daljinama i ograničenjima koja propisuju države.
Kompleksan zaokret
Virtualni događaju su predstavljali sjajan način da brendovi održe vidljivost tokom pandemije, ali s obzirom na to da kriza i dalje traje, javljaju se nove potrebe. Ovakva dinamika čini da svet virtuelnih događaja izgleda drugačije i kompleksnije u odnosu na početne okolnosti (početak pandemije). Bez obzira kojom se vrstom posla bavite, trebalo bi obratiti pažnju na sledeće četiri kategorije, koje će vam pomoći u daljem razvoju biznisa, posebno ako virtuelni događaji predstavljaju ključan aspekt u svakodnenvoj komunikaciji.
1. Ideja o besplatnim događajima
Ideja da će virtuelni događaji ostati besplatni nije realistična. Vrlo mali broj virtuelnih događaja je uspeo da zaokupi pažnju dovoljnog broja publike da opravdaju sponzorstva uložena u njih. Realnost je da će u budućem periodu sve veći broj virtuelnih događaja postati komercijalni, odnosno korisnici će morati da plate kako bi učestvovali u njima. Celokupna sfera virtuelnih događaja je još uvek u fazi testiranja korisničkih iskustava, ali jednom kada se ovaj proces okonča, platforme će uspostaviti cenovnik i donosioci odluka u kompanijama neće dozvoljavati plaćanja organizacija događaja čiji su biznis modeli neizvesni.
2. Zaključivanje poslovanja
Pogrešna je pretpostavka da virtuelni događaji nisu uspešni kada je reč o okupljanju učesnika. Privlačenje aktera na virtuelni događaju nije problem. Problem je mali stepen zaključivanja poslovanja. Ovo je kompleksno pitanje koje zahteva strukturisano planiranje događaja i nova tehnološka rešenja. Trenutni fokus organizatora događaja je na sadržaju. Iako sadržaj, naravno, ostaje važna kategorija, posebno je neophodno obratiti pažnju na zaključivanje poslovanja. Organizatori događaja koji shvate da je suština upravo u zaključivanju poslovanja, najviše će profitirati u 2021-oj.
3. Asinhronost prisustva korisnika
Ljudi koji su bili te sreće da zadrže posao tokom pandemije, trenutno imaju problem prevelikog broja onlajn sastanaka. Logično, ovakvo stanje stvari dovodi do osećaja iscrpljenosti i smanjenja mentalnog kapaciteta. Trenutni problem predstavlja distorzija između registracije korisnika da prisustvuje događaju i pružanja slobode da konzumiraju sadržaj konferencije na način na koji žele (recimo da naknadno gledaju sadržaj sastanka). Mogućnost da prisustvuju sastancima kad god žele i to samo u audio-formatu, korsnicima je u skorije vreme predstavlja vrlo primamljivu ideju.
4. Građenje zajednice (Community)
Jedna od aktuelnih dilema je spajanje koncepata virtuelnih platformi za sastanke sa funkcionalnostima društvenih mreža. Trenutno, nakon završenog sastanka, korisnici nastavljaju da imaju društvene interakcije na drugim platformama. Međutim postavlja se pitanje uspostavljanja mogućnosti kontakta pre i nakon virtuelnog događaja na samoj platformi koja se koristi za virtualne događaje. Posebno u situaciji ako kompanija predviđa da kontinuirano koristi jednu platformu, ovakva opcija bi omogućila lakšu međusobnu komunikaciju i uključivanje na događaje. Ovo takođe postaje odlična prilika za uključivanje drugačijih marketinških rešenja, kao što je kreiranje CRM baze.
Zaključak
Tokom 2021-e godine možemo očekivati drastične promene kada je reč o prirodi organizovanja virtuelnih događaja. Stoga je dobro razmisliti o prethodno spomenutim pretpostavkama koje su u vezi sa tim kuda će se stvari razvijati. Pravovremeno prilagođavanje ili predviđanje trendova omogućiće pronalaženje konkretnih rešenja za date okvire poslovanja i uspostaviti zdraviju komunikaciju sa povećanom šansom za profit.
Tekst je preuzet sa portala www.managerblog.com i u celosti dostupan na engleskom jeziku – Companies Focus on How to Maximize Revenue From Virtual Events