Kako je 2016-e godine kampanja od 0 EU, proizvela 9 biliona impresija na društvenim mrežama i preko 200.000 telefonskih poziva iz 190 zemalja, koji su podigli vidljivost Švedske kao turističke destinacije.
Uvod
U cilju promocije 250 godina od uspostavljanja slobode govora i ohrabrenja razvoja turizma, Švedska turistička asocijacija je u saradnji sa agencijom INGO i kompanijom Intelkom 2016. godine uspostavila nacionalnu telefonsku liniju pod nazivom Švedski broj. Ispostavilo se da će to postati jedna od najuspešnijih promotivnih kampanja, posebno ako se uzme u obzir da je za celokupnu aktivnost uloženo 0 EUR.
Prethodni pokušaj
Četiri godine ranije, predstavnici turizma u Švedskoj su imali ideju da sličnu kampanju sprovedu na Tviteru, posredstvom naloga @Sweden, gde su građani imali priliku da postavljaju bilo kakve objave. Ubrzo je došlo do mnogobrojnih problema s obzirom da je priroda objava bila neprimerenog sadržaja. U sledećem koraku, strategija je bila promenjena i dovela do kampanje koja je širom sveta na društvenim mrežama ostavila 9.1 biliona utisaka (9.100 milijardi).
Švedski broj
Uspostavljanjem nacionalnog broja, turisti su imali priliku da pozovu Švedsku i razgovaraju sa nasumično odabranim građaninom / građankom države, koji su prethodno pristali da učestvuju u kampanji. Učesnici su postali ”ambasadori” svoje zemlje i nijednog trenutka im nije rečeno o čemu smeju, a o čemu ne bi trebalo da govore. Broj telefona +46 771 793 336 je na taj način javno postao dostupan korisnicima širom sveta, koji su imali prilike da 24 časa, 7 dana u nedelji, razgovaraju sa građanima Švedske. Rezultat je bio 200.000 poziva iz 190 zemalja širom planete Zemlje.
Hallo, Sweden speaking! – reklama za kampanju Švedski broj
Cilj projekta
Trebalo bi napomenuti da Švedska turistička asocijacija nije nacionalna turistička organizacija kraljevine. Reč je o asocijaciji koja prvenstveno promoviše aktivnosti u prirodi i koja u svom članstvu ima preko 300.000 turističkih biznisa, najviše smeštajnih objekata kao što su hosteli i kolibe širom zemlje. Ideja iza uspostavljanja Švedskog broja je bila podizanje vidljivosti i prezentacija Švedske kao zanimljive turističke destinacije. Simbolički, 2016. godina ujedno je predstavljala i ukidanje cenzure, odnosno slavljenje slobode govora u zemlji.
Proces uspostavljanja kampanje
Prvenstveno je bilo neophodno programirati aplikaciju koja će povezivati ambasadora sa turistima iz čitavog sveta. Zatim je u sledećem koraku trebalo ubediti ljude da učestvuju i to sa obe strane granica. I sve to sa 0 EUR budžeta. Inicijalni rezultat kojim bi organizatori kampanje bili zadovoljni je iznosio 10.000 poziva. U planu je bilo pozivanje javnih ličnosti da učestvuju u akciji, ali se umesto sportista, glumaca i rok-zvezda, prvi odazvao premijer Švedske. Čim su mediji preuzeli tu vest i organizatori učestvovali u udarnom terminu najvećeg TV šoua, preko 30.000 Šveđana je preuzelo aplikaciju sa Guglovog App Store-a.
Ciljna grupa i promotivni model
Ciljna grupa kampanje bili su ljudi iz čitavog sveta, a osnovni model funkcionisanja je bio baziran na ideji povezivanja digitalne kampanje sa analognom tehnikom komunikacije. Na taj način, kampanja nije imala prepreke, jer je obuhvatala ne samo mlade generacije, već i starije učesnike, kojima je fiksni telefon još uvek glavno sredstvo komunikacije. Takođe, činjenica da je na drugoj strani veze građanin zemlje, omogućavala je otvoreniju komunikaciju između subjekata, spontanost u razgovorima i sticanje ”realne” slike života u Švedskoj.
Rezultati
U finansijskom smislu, kampanja je u medijima generisala vrednost od 146 miliona dolara. Najveći broj poziva je stigao iz SAD-a, Turske, a zatim i iz Rusije, Velike Britanije i Australije. Takođe, kampanja je osvojila prvu nagradu na najprestižnijem festivalu kreativnosti i komunikacija ”Cannes Liones”.